I'm gonna live my life no matter what, we party tonight

Sjukligt bra dag igår. Finns det sånna här bra kvällar? Där allt går så bra, ingenting går fel, och det lilla som skulle kunna klassas som "fel" känns som bagateller som gör kvällen ännu mer unik och minnesvärd. Jag måste säga att det var längesen, om det ens var någon gång innan som jag hade det så kul ute. Men innan vi kommer till Champagneös på lobby där klackarna av stål var uppe och dansade hela natten lång, så tänker jag börja med att berätta om dagen, stund för stund, för det var inte bara kvällen på Astondagen som var jättebra - det var dagen också.

Jag började ju dagen med att fira min otroligt söta kusin Maj som har fyllt två år. Halv tio befann vi oss i Västanbyn och där vankades det glass med alla sorters tillbehör man kan tänka sig. Väldigt trevligt, söta Maj som hade fått en cykel i present ville såklart inte släppa den. Men efter ungefär en och en halv timme efter att vi kommit så var vi tvungna att åka hem för att förbereda oss för match.

12.45 skulle vi spela mot och med herrarna, favorit i repris. Innan matchen passade vi på att tacka av tränarna efter en svajig, men ack så otroligt rolig och annorlunda säsong på så många sätt. Mitt lag, med Hanna, Julia, Emma, Morell, Halling, Järnberg, Hedlund och Perra vann med 8-5. Matchens king blev självklart Hanna som stod för 4 (!) mål!

Efter vår match blev det en lunch på Mc Donalds tillsammans med Malin, Jenny, Hanna och Sofia. Därefter åkte jag, Sofia och Hanna tillbaka till Bessemer för att se på P.06, d.v.s. Poms lag. Väldigt duktiga pojkar som hade ett högt tempo under hela matchen.

Sen blev det stressigt. Jag blåste in till Valbo med Malin i ungefär 20 minuter, hann på de 20 minutrarna göra av med cirka 1300:-. Köpte ett par byxor ifrån Gina Tricot, en topp ifrån MQ, ett nytt läppstift ifrån Make Up Store och lite annat smått från kicks. Efter det var det snabbt hem och fixa i ordning sig på ungefär en halvtimme. Därefter drog vi alla i laget hem till Jenny Öberg där för-käks-festen börjades. Väldigt trevligt! Massa skrat, massa snack - och precis som man ska göra med ett bra lag så trivdes man sjukt mycket. Klockan 19.00 ungefär befann vi oss på Bessemerhallen där det var uppdukat med Italiensk buffé, långt bord, en bar och även en trubadur.

Allt där var så otroligt kul. Allt från musik-quiz, maten, dansen, drickat, snacket - ja allt var toppen. Även årets damspelare, herrspelare och ledare skulle koras. För damerna var det min underbara vän och samtidigt fiende, eftersom hon är en riktig brynäsnörd, som fick priset och för mig fanns det inget annat alternativ. Bättre tjej finns inte. Så otroligt snäll, rolig och duktig! Årets herrspelare blev Halling och årets ledare blev Christer Norin som i år, med sitt HJ-17 lag vunnit serien. Stort!
Vi var där tills strax efter två då alla damer och herrar drog ut till Lobby. Vägen dit, då blev vi "stoppade" av en polisbil. Alla tjejer slängde alla cider och sprang och gömde oss (även jag), men när polisbilen väl kom fram så var det bara Johan Näslund som jobbade och ville kolla till hur vi hade det. Han som tidigare under kvällen suttit bredvis oss och käkat var (obviously) tvungen att jobba efter det.

På Lobby var det också skitkul, lagomt med folk - rätt folk. Vi i damerna bestämde oss för att avsluta säsongen med en champagne! Därefter tillbringade man mycket tid med Alexa och Frida som också var ute, ingen utekväll blir bra utan dem. Allting var så bra så jag ville inte att något utav det skulle ta slut, ville inte att klockan skulle gå framåt, ville inte åka hem och sova efter en sådan kanonkväll som då var tvungen att ta slut. Tänk att avslutningen kunde bli såhär bra. Man har alltid så jättehöga förväntningar på Astondagen eftersom man är van med att det brukar vara sjukt kul. Men i år - då var det bättre än så, det var magiskt. En kväll som hade allt och lite till. En kväll som jag sent ska glömma, en kväll jag så gärna återupplever igen!

I dagens ordning.
Eftersom dagen börjades med barnkalas - så börjar bilderna med barnkalas. 
Återigen ett stort tack till alla som medverkade, ni gjorde gårdagen till årets dag! ♥

Kommentarer
Postat av: Sandra

Go-fia! <3

2012-04-16 @ 08:15:09
URL: http://goofy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0