How was I created? What is my purpose in the grand design of life?

Final nummer 4 är över. Såg period 1 och period 3. SAIK som låg under med 3-0 i matcher inför kvällens drabbning var självklart undertippade. Alla trodde Brynäs skulle ta guld ikväll, alla - till och med jag. Trodde att Skellefteå svackat, gett upp. Ja allt som inte får hända i en finalserie så lång. Men så de var idag, så de krigade, så de kämpade och så de spelade - visade på ett lag som aldrig ger upp. Håller inte på Skellefteå, definitivt inte på Brynäs, håller på stark och bra hockey, håller på känslan - ge aldrig upp. Om den här segern räcker till ett SM-guld tror jag inte, tror Brynäs går ut som segrare i årets SM-slutspel bara för att de helt enkelt är så starka i offensiven, och även Svedberg - såklart. Men den här segern, är så viktig för Skellefteå, för deras fans - att visa de att vad som än händer, så ger de  aldrig upp.

För att sätta allt i lite perspektiv, förmodligen bästa videon jag sett. Får det som jag tyckte var så hemskt för två veckor sedan - att färjestad åkte ut i semi - ett helt annat perspektiv. Starkt, Jag ger er Neil DeGrasse Tyson:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0