Jag älskar Färjestad

...däremot hatar jag att bo i Gästrikland. Hatar att alltid behöva åka till Läkerol Arena för att se Färjestad och hatar att jag, även fast Färjestad vinner, mår dåligt efter en match. Hatar att alla snackar skit, hatar att ta emot all skit och hatar att alltid bli behandlad såhär för att man är färjestadare. Har aldrig känt mig så sugen på att flytta som nu!
Färjestad är det bästa jag vet, min livsgnista. Att se dom spela, speciellt live, gör mig alltid så sjukt lycklig. Att även få se dom vinna gör mig till den lyckligaste i världen. Jag kan som sagt inte hantera förluster... som tur var slapp jag det ikväll. Som tur var kan jag gå och lägga mig och känna mig lycklig och stolt över att mitt hjärta är grönt och vitt. Christopher Nihlstorp är min största idol, förmodligen Sveriges, just nu, bästa målvakt. Tack vare han och ett bra boxplay så nollar vi Brynäs på bortaplan. Domarna idag var det sämsta jag varit med om dock. Färjestad fick 1 powerplay - Brynäs fick 7. I Aftonbladet idag stod det att Brynäs hade världens bästa powerplay, men efter att domaren bjudit på hur många PP som helst så kunde Brynäs ändå inte göra mål... även fast de hade spel i 5 mot 3 ett tag. Visst, jag säger inte att de är dåliga i PP, men bäst i världen är bara löjligt. Tycker att Färjestad kan känna sig nöjda med 25-22 i skott efter en match då de spelade 14 minuter med en man mindre på banan... och brynäs spelade 2. Tycker även att Nihlstorp kan känna sig nöjd efter kvällens match, för ikväll, då spelade han som en världsmålvakt. En sista - tycker även att Färjestad kan känna sig nöjda med att ha nollat Brynäs på bortaplan.. kommer aldrig bli trött på att säga det! Som sagt. Jag älskar Färjestad, i både med- och motgång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0