Lycka, ångest och panik

Jag har precis kommit hem ifrån en rolig och bra träning laget. Så bra man kan må under ett innebandypass, alla ens jobbiga tankar om plugg, prov och inlämningsuppgifter försvann och istället gick man ut på plan och bara gav allt. När klockan sedan var 21.30 och träningen var slut så kom ångesten. Ångesten över att jag har varit "ledig" i två dagar och inte alls utnyttjat tiden till att plugga, ångesten över provet imorgon som jag inte pluggat något till, ångesten över att ha så mycket mer än bara provet imorgon att göra och ångesten av att vara i ovisshet om hur Färjestads match hade slutat. Som tur var blev det vinst med 3-2 i sudden och slutspel börjar allt närma sig. Bara fem matcher återstår innan playoff startar och just nu är varje poäng viktig, både för topplagen SAIK, HV71 och FBK, men även för bottenlagen SSK och FHC. En sak är säker i alla fall och det är att jag kommer leva i panik i ett halvår, det halvåret då det är uppehåll med hockeyn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0