Meterlångt

Hejhej, började dagen rätt så tidigt, för att vara höstlov i alla fall, gick upp runt 09.00. En timme senare åkte jag och Sofia till körskolan och gjorde klart allt plugg med teorin, gjorde sluttestet, missade frågor, vägmärken och lite annat. Dock så hängde sig datorn efter typ halva testet men så fick det vara. Senare idag ska jag nog inte göra så mycket tror jag. Funderar på att följa med Sofia till Gävle men tror inte att jag gör det, som jag skrev igår - är trött på gävle. Haha, nej det där menade jag inte, och vet att jag kanske var lite väl irriterad igår när jag skrev inlägget men det finns dalar och kullar i hela rollercoaster-livet eller hur? Livet är nästan som en bloggstatistik. Ibland går det bra, ibland mindre bra men man klarar sig alltid. Har inte skrivit det här tidigare men mitt mål med bloggandet är inte att bli "störst & bäst" utan det är mest ett ställe där jag känner att jag kan skriva ut mina tankar eller vad tusan som pågår i min, ibland propfulla hjärna. Jag ser bloggar (eller i alla fall min blogg) som dagens svar på dagböcker - dock inte lika öppna som en dagbok. När jag var yngre hade man dagböcker som man försökte hålla i att skriva i men det blev alltid att jag tröttnade efter 3-4 dagar. Ibland kunde jag tröttna av "skrivkramp" i handen bara efter att ha skrivit en sida. Känner att jag börjar sväva iväg nu i det här inlägget men så är det ibland och det får man göra i min blogg, har jag bestämt, det är också ett problem med dagböcker, om man svävar iväg som jag ofta gör så får man verkligen skrivkramp. + en till sak som är negativt med dagböcker, eller ja i detta fall min dagbok. Det är min fula handstil som bara blir tusen gånger värre när man är trött och får skrivkramp, sin fula handstil kan ju inte riktigt synas här på en blogg vilket är ett stort plus i min bok! Nu ska jag sluta skriva, tror det är bristen på skolplugg som gör att jag svävar ut med dessa meterlånga inlägg, ledsen för det. När jag läser andras bloggar med dessa "meterlånga" inlägg så hoppar jag oftast över dem och kollar på bilderna istället, så nu ska jag ta och sluta med detta - lovar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0