The truth behind

Hejhej, nu har jag haft körkort i en hel vecka och hur fantastiskt skönt det är går nog inte att beskriva med ord. Kan säga att man känner sig så mycket friare än tidigare och det här var något som jag verkligen gjorde på egen hand, fast ändå inte. I hela mitt liv har jag gjort allting tillsammans med (oftast) Sofia, det har varit innebandyn, vännerna,.. men det här var något jag gjorde för min egen skull men det var samtidigt så skönt att ha Sofia med sig under hela "resan", det vart ett stöd i alla positiva och negativa situationer när man ska ta körkort. I alla dalar och kullar så fanns hon där på vägen och gjorde samma sak. Något som också var väldigt skönt var att Alexandra gjorde allt det här nästan samtidigt som oss också, hon gjorde alla teorikvällar, alla stunder vid datorerna så mycket roligare. Så glad över att jag fick två så underbara människor med mig under de här 2 månaderna som vi gick på körskolan. Anledningen till att jag skriver det här inlägget är för att jag vill tacka alla människor som gjorde detta möjligt, dessa är mamma och pappa som så många gånger hjälpt oss med övningskörningen, farmor och farfar för sparpengarna, Sofia och Alexandra för alla stunder på körskolan och självklart min körskolelärare Catti som stod ut med mig på 11 hela körlektioner och som gjorde körkortet möjligt. Att ta körkort tar upp mycket av ens tid, och man tappar även lite studiemotivation i skolan. Så mitt tips till er som inte tagit körkort, det är att ta det när ni inte har så mycket annat på gång. Jag klarade av körskolan, skolan och träningar på grund utav att jag hade väldigt lite i skolan nu på höstterminen i trean. Då kunde jag lägga fokusen på körskolan istället. För ungefär ett årsedan övningskörde jag för första gången men det blev mer och mer på våren då snön försvann, nu ett år senare har jag körkort och jag kan säga er att det är den bästa känslan i världen just nu. Det här blev ett väldigt långt inlägg, vilket inte var meningen, men som jag sagt tidigare, ibland svävar jag bara iväg! Nu ska jag snart käka och sen blir det träning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0