Min skräck för bastu-r/-sar/-s ?

Godmorgon, förresten, vad heter bastu i plural? Bastur, Bastusar, Bastus, Bastuar?

Kul att man vaknar utav en snubbe som är här och "besiktar" huset. Högt ska han ju prata också - härligt! Aja, kvällen igår var trevlig. Vi bastade först ett tag och efter det blev det lite nostalgi då vi såg Eva&Adam - Ny i klassen. Underbart bra. Måste även säga att trots att vi har bastu så har jag aldrig tyckt om det. Tror det är på grund utav två barndomsminnen som sitter kvar i minnet. Det första hände när jag var cirka 10 år kanske och Amanda, Angelica och Sofia var här och bastade. Jag skulle då hälla på vatten på aggregatet och vad händer då? - Jo, vattenångan åker ju upp på min arm och jag får rätt så stora brännskador på hela underarmen. Väldigt bra gjort tycker jag!
Det andra minnet är från serien Rederiet som gick på tv förut. Det var en utav mina favoritserier då och för er som sett den serien vet att det var en kapten där på båten som hade en "elak tvilling-syster". När kaptenen då gick och bastade en gång så stängde syrran in henne i bastun, där hon höjer tempen och sätter en trädgårdstomte i den där lilla fönster-rutan. Och nu ska ni veta att jag inte var rädd för att min egen tvilling-syster skulle stänga in mig men att något spöke kanske skulle göra det, haha. Aja, det är nog på grund utav det som hänt i mitt förflutna som har gjort att jag inte gillar att basta. + att det blir så förskräckligt varmt så man klarar ju bara av att sitta där i typ en kvart - eller nej, nu ska jag inte säga man, utan jag. Haha, nu ska inte jag skriva något mer, risk för att det här blir ett sånt där mega-långt inlägg som ingen orkar läsa i så fall. (:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0