Julkänslor

Nu är det nästan bara fem veckor kvar tills vi får jullov. När snön för första gången kom den här hösten så fruktade jag dagarna man skulle sitta och dricka glögg framför en varm brasa, med andra ord så saknade jag sommaren. Nu har jag fått oerhört mycket julkänslor och nu vill jag inget annat än att vakna upp på julaftonsmorgon och äta risgrynsgröt med familjen för att senare åka till järbo och träffa resten av släkten. Jag vet inte om dessa känslor kommer fram nu på grund utav att första advent närmar sig eller på grund utav att man gör som Julia Vikberg, lyssnar på Peter Jöback? Kanske en kombination av de båda? Nu längtar jag tills den traditionella bakdagen med mormor och mamma i järbo, julkalendern som bara verkar bli sämre och sämre för varje år, glitter och ljus i allas fönster, att få dricka glögg och äta pepparkakor med folk man älskar och dagar bara fyllda med glädje, skratt och kärlek.

Förra julen, en sak är säker, det är att vi inte kommer vara lika bruna denna jul som vi var förra året, och förhoppningsvis inte lika trötta heller..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0