Juldagen

Automatiskt blir man som ett barn på julafton. I alla fall så blir jag det fortfarande. Kalle Anka är fortfarande lika roligt och julklapparna självklart väldigt intressanta. Men för mig har mycket utav känslan man hade som barn försvunnit. Man är inte lika nervös längre, man kan sova kvällen innan vilket jag inte kunde som barn och för mig har nog hela uppfattningen om julen förändrats. När jag var liten var julklapparna allt, man längtade och längtade efter att få öppna paket efter paket och man blev alltid så glad och nervös på samma gång när tomten knackade på dörren. Nu är det viktigaste för mig att man får vara med familjen. Nu ska jag inte ljuga, juilklapparna är fortfarande väldigt underbara, men jag säger bara att de inte längre är allt på julen. Jag önskar att jag var tillräckligt vuxen för att säga att julmaten är det bästa, men då skulle jag ljuga. Alla säger jämt att de "äter ihjäl sig" på julen, men för mig har det alltid varit några köttbullar och några potatisar som gäller på julbordet. I år hade vår snälla mormor gjort tacopaj till mig och Sofia så att vi inte skulle svälta, så igårkväll blev till och med jag och Sofia mätta efter julbordet. Tillslut vill jag bara tacka familjen Uggla-Elg för en underbar julafton.

Kan lite kort berätta vad jag fick igår. Jag fick de två saker jag önskade mig i alla fall + massa, massa mer. Jag fick en tavla som jag önskade mig, den är 50x 125 cm stor och motivet är New York skyline. Det andra som jag hade önskat mig, trodde jag inte att jag skulle få, därför blev jag så sjukt glad för den presenten även fast det kanske inte låter så mycket, så betyder den mycket för mig och det var en Färjestad-keps. Drop dead gorgeous. Utöver de sakerna så fick jag presentkort i valbo på 600, presentkort på belissima, hårvårdsprodukter, ljuslyktor från orrefors, smink, armband, boken jag visade igårkväll och lite annat smått och gott.

Nu ska jag åka till farmor och farfar för att träffa farmors bröder. Ska äta lunch där och senare ikväll ska jag och brudarna till Merima för att äta, förfesta och sen dra till lobby.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0