Ridning

Hejhej!

Har precis kommit hem ifrån ridningen. Det blev lite längre än vad vi trodde men det var riktigt roligt. Vi blev först tilldelad en varsin islandshäst, jag fick snälla Sota. Efter att vi fixat allt med sadeln och så, så var det dax för ridning. Så på ett led drog vi alla rätt ut i skogen. Vi fick testa på att gå vanligt på vägar, springa och även gå helt vilt ute i skogen, det var typ ingen stig utan bara stenar, buskar, snår, grenar och allt annat som ställde sig i vägen för oss. Efter cirka 2-2½ timmars ridning så töltade vi tillbaka. Till sist så blev det att vi 5 fick ta och rida barbacka bort till hagen som låg kanske 300-400 meter bort. Första gången jag red utan sadel och det var både kul och läskigt. Det kändes som att man skulle ramla av massa gånger och sådär men det var rätt mysigt också. Lite läskigt dock när Sota böjde sig ner för att käka gräs eller något liknande. Det var i alla fall något som var riktigt kul och jag rekommenderar det till alla, tjejer och killar, i alla åldrar.

Under de här två gånger jag nu ridit på en vecka så har jag kommit i underfund med att jag tycker att det är kul att rida, men skulle aldrig klara av att göra det varje dag som lilla Alexandra gör, jag har väl inte riktigt den passionen helt enkelt. Men några gånger om året är helt lagomt för mig och som sagt, det är något jag gärna gör igen. Måste även påpeka att det var stor skillnad att rida på Alexandras häst David inne i stallet än vad det var att rida på en islandshäst. Men det fanns en likhet mellan David och Sota, båda var riktigt snälla och underbara!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0