Träning, skola, träning, skola...

Hejhej!

Kom nyss hem från Jernvallen Rehab. Körde ett litet pass där och sen nästa vecka (då det gått 6 veckor sedan operationen) så ska jag få göra tester och se om jag klarar av att köra lite andra övningar. Men allting funkar bra nu iallafall, förutom min balans som är katastrofalt dålig men den blir bättre och bättre den med. Så framsteg kan man väll säga att det blir i allafall.
    Nu har Hanna åkt upp till Umeå och hon ska sedan till Helsingfors med hennes klass och kommer inte hem föräns på tisdag. Grymt tråkigt, vad ska man nu hitta på i helgen? xD
   Idag fick vi tillbaka engelska nationella. Fick ju VG+ på muntliga, VG på listening och Reading och sen fick jag VG- på Writing bara för att jag inte skrivit några negativa saker om min dator. Lite dåligt tycker jag att sänka betyget på grund av det och jag skrev faktiskt några meningar som jag tyckte var dåligt med datorn menmen, som vanligt verkar ju inte det jag gör räcka till. Min lärare sa i alla fall att jag hade bra stavning och grammatik så det var ju ett +. 
    Imorgon vet jag inte riktigt vad jag ska göra, nejjustia kom på att vi har ganska många lektioner inställda imorgon (närmare bestämt 4 stycken av 5) så imorgon ska jag åka till skolan k lockan 14.00 ha drama och sluta 15.15 - Soft dag?! Imorgon kväll ska jag nog bara slappa - kolla på talang kanske haha och sen förmodligen en film, vilket ska bli otroligt skönt. 
    Idag gjorde jag, victoria, emma, emma och frida redovisning på svenskan. Vi pratade om 1700-tals författaren Rousseau. Vi var ju tvungen att prata inför hela klassen och eftersom vi fått en vecka mindre på oss att arbeta än alla andra så gick det ju kattpiss! Vi var tvungen kolla på pappret hela tiden och kunde inget utantill, men vad ska man förvänta sig av en grupp som arbetat med ett arbete på två lektioner. Man skulle även prata i 15 minuter så det var mycket information som skulle in i framförandet. Vår lärare är ju lite taskig också och tycker det var dåligt att vi kollade på pappret hela tiden, men varför kunde inte få redovisa nästa vecka som alla andra i såfall då? Åååååhh, är så trött på vissa lärare som har så höga förväntningar på en hela tiden! Jaja, nu ska jag bara se fram emot en helg fri från plugg(nästan iallafall), skolan och svenskalärare!!!

Förresten, är det någon som vet om vi får studiebidraget imorgon?! 

M♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0