Sweeney Todd

Hejhej!

Igår var jag med Hanna på kvällen. Vi kollade på film med Hannas syster Ida, hennes kille Jens och Idas kompis majsen. Vi såg Sweeney Todd, vilket är en musikal thriller med Johnny Depp, Alan Rickman m.fl. Det var tre stycken från Harry Potter filmerna som var med, först hon som spelar Bellatrix Lestrange (Helen Bonham Carter), han som spelar Slingersvans (Timothy Spall) och han som spelar Snape (Alan Rickman). Filmen handlade om Sweeney Todd eller Benjamin Barker som han också hette (Johnny Depp). Han var en barberare som rakade skägget på folk, hans fru blev tagen av en domare (Alan Rickman) och Sweeney Todd sökte då hämnd och började raka folk i en by men istället tog han ett snitt över halsen så alla dog. Det var ett stort blodbad i den filmen, väldigt läskigt eller obehagligt kanske man ska säga, men den var bra. Jag satt ju och gömde mej under kudden när han skulle "raka" någon men man hörde ändå ljudet när snittet togs. Usch, hemskt =). Haha, jag sprang hem iallafall trots att det bara är cirka 10 meter ifrån mitt och Hannas hus.
Idag är det DM. Trots bara en match för laget eftersom vi ska möta GGIK senare. Så idag blir det mot Valbo AIFs damer. Dom är faktiskt väldigt bra, men vi har ju faktiskt också blivit bättre sen förra året + att vi har en stor laganda! xD Dock har vi bara 4 backar, Jessica, Erica, Ulle och Jag så jag hoppas att mitt knä känns bra! Ikväll blir det nog Insparken, köpte biljett igår och åker in dit idag med Victoria, Emma, Sofia och Emma. Känner mej inte så "laddad" för att gå ut ikväll, vill hellre vara hemma och kolla på film eller nått - men vi får se hur det blir. Match idag då Valbo - IBK Aston  Träffen (Gävle) 15.00. Puss&kram, meddelar förmodligen imorgon hur det gick i matchen :)

Johnny Depp och Helen Bonham Carter i Sweeney Todd  ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0