It's the game I love

Hejhej.

Som jag skrev så åkte ju vi på cup i helgen. Klockan 04.40 stod klockan på på lördags morgonen och klockan 06.15 åkte bussen i väg. Vet inte om jag skrev det tidigare men herrarna åkte ju också med. Orkar inte riktigt förklara i detalj hur helgen har varit men här skriver jag hur det gick i matcherna:

IBK Aston - Hagfors = 0-2
IBK Aston - Tiunda = 5-0
IBK Aston - Funbo = 1-3

Kvartsfinal
IBK Aston - Nyby = 4-3 (efter sudden death och 9 straffar).

Semifinal
IBK Aston - Funbo = 0-7

P.s vi var inte hemma lag varje match men kommer inte ihåg när vi var bortalag eller hemmalag. Måste meddela att vi spelade riktigt bra och måste förklara hur det gick till både i semi och kvartsfinalen. Först semifinalen då. Grymt bra insats av våra tjejor och vi sökte revanch efter träningsmatchen mot just Nyby. Ni ledde ett tag med 2-1 men med cirka fem minuter kvar reduserade Nyby till 2-2. Matchen fortsatte med fem minuters Sudden Death vilket det slutade 0-0. Till slut blev det vad vi satt och var nervös över - straffar. Efter 5 straffar vadera stod det 3-3 (ett mål var i straffarna). Vårat gjort av ett krysskott av Karin Sjöberg. Ida måste jag säga var gryyym i mål. Efter fyra straffar till gjorde Maria Ström 4-3 till oss och matchen var avslutad. Vi kom till semifinal. Den var dock typ en timme efter våran kvartsfinal vilket ledde till trötta kroppar och det blev tillslut att alla inte orkade helt enkelt. Men en grymt bra insats av Astons damer, riktigt roligt hade vi också och vi har spelat riktigt bra.

Nu måste jag gå över till att skriva lite om hur det gick för herrarna. Dom vann 2 matcher av 3 i gruppen och det blev också kvartsfinal för dom. Dom vann kvartsfinalen mot det lag dom förlorade mot i finalen förra året. Sedan var det semifinal vilket dom också vann och det ledde till final i år igen för Astons herrar. I finalen mötte dom Sirius, det lag dom förlorade mot i gruppen. Det var ganska jämt men efter 2x 20 minuters spel slutade matchen 3-0 till ASTON!!! Herrarna vann. Vill säga ett stort Grattis och bra spelat killar =) Nu kommer några bilder som rundar av inlägget.

Så himla grym bild på Karin!


Guldgrabbar xD


Match dax.



Match dax.



På bilden: Sofia, Jessica + laget!


Match dax.


Vill säga hur det gick för mej och mitt knä. Jag provade på och värma upp och jag kände inte av nånting riktigt så då spelade jag. Har inte kännt av någonting efteråt eller nånting så då verkar det nästan klart att göra för fullt med träningar och sånt - Jippi!!! :D:D haha nu ska jag gå och lägga mej och läsa. Det blev ett långt inlägg nu hoppas ni orkade läsa hela x)) Pussochkram <3333333

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0