The age has nothing to do about it

Hejj!

Kom nyss hem efter en spännande match mot F.93. Vi vann med 3-2 men det var ganska jämt förutom att det var vi som tydligen skulle spela så "fult" men det var nog lite mer tvärtom. Jaja, ska inte dallta om det men tycker bara inte man ska skylla saker på andra när man gjort värre själv.
   Ska ju inte säga att alla spelade fult och så utan det var en bra match och jag tyckte det var jämt spel även om dom nu kanske kommer säga att dom spelade bättre än oss vilket jag inte tyckte att dom gjorde.
   Ikväll ska jag till Magnus och Pom och dit kommer även Maja, Alva, Mattias och Markus. För er som inte riktigt vet vilka dom är så ska jag förklara att Magnus, Markus och Mattias är mina morbröder och Pom, Maja och Alva är mina underbara kusiner med ålder mellan 2 och 10 år. + att man inte träffat Maja och Alva sen Magnus och Marias bröllop i Augusti tror jag det var och Pom har man inte träffat sen han och hans dagiskompisar hade Lucia firande.

Måste även säga att klaga på att vi är äldre och "större" ska man verkligen inte göra under dagens match. Nu spelar åldern ingen roll, det finns tusentals 93:er som är bättre än 90:er och det finns folk i 93 laget som är bättre än folk i vårat lag så åldern är bara en bortförklaring enligt min mening!! Storleken vet jag faktiskt inte om det är så stor skillnad på, och om ni klagar på att vi är större så ska vi då klaga på att ni är snabbare???? Jag förstår inte alla dessa bortförklaringar, vi spelade för att ha roligt och vi spelar ju förtusan i samma jädrans KLUBB!! + att om med storleken dom menar längden eller bredden vet jag inte men längden är det inte så stor skillnad på. Det är kanske 70% i 93 laget som är längre än mig så då kan vi klaga på det igentligen också. Skärpning från både några i 93 laget och från några i vårat lag.

Detta inlägg blev ganska fokuserat på vad jag tyckte om matchen och så. Så om ni har några invändningar med var jag skrivit och kanske tycker på annat sätt så får ni gärna säga till, jag tyckte att båda lagen spelade bra och att resultat var rättvist.


Avslutar detta inlägg [som blev ganska långt (vilket inte var meningen)]
med två bilder på en tvåmåls skytt och en jaa bra spelare :D haha




Kommentarer
Postat av: jessica Ytterbom

Måste börja med att be om ursäkt för att jag inte kom till matchen i går den 22/12. Men innan jul har jag så mycket att stå i:S. Hoppas du förstår det? Men det var ju skönt att ni vann ser ni nu att de går att vinna;)

Ha det bra så ses vi på träningen i dag 23/12 klockan 11:00

kram<3

2008-12-23 @ 09:30:50
URL: http://jessicaytterbom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0