Bartenders...

hej.

Igår var jag och Sofia bartenders på min morbror och hans frus bröllopsfest. Vi stod i baren i kanske 12 timmar och eftersom brudparet beslöt att drinkarna var gratis så gav många gäster pengarna som dricks till oss. Sofia och jag beslöt oss för att cykla hem klockan 03.20 med 2185 kronor i cykelkorgen. Så vi delade på det och fick 1092.50 kronor var. Härligt härligt! Även att min andra morbror kom dit med sin sparbössa (som han hade sparat på i tre år) och hällde flera gånger och det visade sej sedan när vi kom hem att vi hade runt 800-900 kronor i bara småkronor. :) Innan kvällen trodde vi inte att det skulle bli så roligt, men det var jättekul + att vi fick så mycket pengar! Måste även säga vilken som var den populäraste drinken och det var en drink som innehöll 4cl smultron vodka, sprite och lite hallon, Magnus och Maria hade döpt den till "Giftasdrink".

Så imorgon blir det att åka ner på banken och sätta in småpengarna på kortet och sedan blir det väll Valbo någon dag såhär innan skolan börjar den tjugonde.

Kommentarer
Postat av: sofiauggla

aa det var riktigt roligt;) pengarna behövs kan man ju lugnt säga :D <3

2008-08-11 @ 00:49:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0